Logo

deStory

מה זה אומר לקחת בעלות על הסיפור?

מתוך ניסיון של שני עשורים בתעשיית הפרסום, ובעבודה עם המותגים הגדולים בעולם, מקומיים ובינלאומיים, קטנים וגדולים, מסחריים ו”אנושיים” כאחד – הבנתי שרק מי שלוקח בעלות על הסיפור – זוכה לקהל שעוזר להם להפוך אותו למציאות.

כן, בתור סטוריטלר ובתור קופירייטר ובתור אסטרטג ואיש שיווק,

אני יכול לומר לכם שזה ממש לא מספיק תוכן שכתוב היטב אצלנו באתר, בפוסט, בהרצאה, בקמפיין.

 

למילים יש כוח לעורר השראה,

אבל לסיפור יש כוח לשנות מציאות.

אז זה לא משנה כמה אני קופירייטר גאון, או איש תוכן שיודע לכתוב מהלב, או אסטרטג סטוריטלינג שליווה עשרות מותגים בינלאומיים ויוקרתיים –

אם אין מותג שעומד מאחורי המילים (ואני ואתם זה מותג, כן?)

ואם הוא לא לוקח בעלות על הסיפור שהוא מספר,

אז עדיף שהוא יחסוך את כל הכסף על סטוריטלינג ואסטרטגיית מותג

ויחזור לקמפיינים אוטומטיים בפייסבוק, ויקווה לטוב.

 

לקחת בעלות על הסיפור

 

אז אחת ולתמיד:

מה זה אומר לקחת בעלות על הסיפור?

 

נקודה 1: האם אנחנו מאמינים לסיפור שיוצא לנו מהפה?

קודם כל, ולפני כל שאר העולם, שאנחנו נאמין שהערך שלנו באמת משמעותי, רלוונטי ומקדם אנשים למקומות טובים יותר. אין שום נוסחה שתצליח לזייף לכם סיפור שאתם לא מאמינים בו בעצמכם.

 

אם אין לכם את זה מנוסח מול העיניים בכל פעם שאתם קמים בבוקר, אז אל תעשו את הקפיצה לעולם המיתוג > אסטרטגיה > סטוריטלינג > מנהיגות עסקית.

 

נקודה 2: האם אנחנו חיים את מה שיוצא לנו מהפה? 

עלינו להיות במוד Walk The Talk לייעוד שאנחנו לוקחים את הקהל שלנו. במקום לספר מה צריך לעשות, אנחנו מראים להם מה אנחנו עושים למען השגת היעדים שלנו. במקום לספר מה לעשות, אנחנו מעניקים ערך למי שעושה את הדרך יחד איתנו.  

במקום להתיימר לדעת הכל ולהיות “מומחה” כל-יכול, נראה איך אנחנו מתקדמים במסע שלנו לקראת, מה למדנו עד כה, ומה עובד לנו ומקדם אותנו. 

קוראים לזה Never Ending Story.

 

אם לא בא לכם להסביר את זה, לחיות את זה, להשיג את זה – אז אל תעשו את הקפיצה לעולם המיתוג > אסטרטגיה > סטוריטלינג > מנהיגות עסקית.

 

נקודה 3: אנחנו הרבה יותר גדולים מהמוצר שלנו

להפסיק לחשוב על קהל היעד של המוצר שאנחנו רוצים למכור, ולהתחיל לחשוב על המותג שאנחנו רוצים להיות (הערכה עצמית, ערכים, ערך כמותי). 

 

כשאנחנו לוקחים בעלות על הסיפור שלנו, אנחנו בעצם “הפרק הבא” בספר שהלקוחות שלנו נמצאים בו, וככל שנפתח את הסיפור הזה בעבורם, הם ירצו לשמוע עוד, לשתף עוד, להמליץ עוד, לפנות עוד בעצמם. 

בשלב הזה, לא יהיה אכפת להם בכלל מה אנחנו מוכרים, כי מה שיהיה חשוב להם זה כמה שווה להם להיות יותר כמו המותג שאנחנו. כלומר, אנחנו הפרזנטורים של ההבטחה השיווקית שלנו, הלכה למעשה. אנחנו “סוף טוב יותר” עבור הקהל שלנו.

 

אם אתם לא האנשים האלה של השפעה, של “פרזנטורים של סוף טוב” ושל הבטחה להביא את הקהל שלכם לשם, אז, ובכן, הבנתם נכון: אל תעשו את הקפיצה לעולם המיתוג > אסטרטגיה > סטוריטלינג > מנהיגות עסקית

 

אם מישהו מז**ן לכם ת’שכל על סטוריטלינג, מיתוג, אסטרטגיה במילים לאבי-דאבי, שנועדו “לעורר השראה” אצל הלקוחות שלכם, אז תגידו לו שדוד אלהרר אמר שאם אין לכם את הביצים לקחת את הבעלות על הסיפור, אז חבל על הכסף.

 

ואם אתם מאלה שכן לוקחים בעלים על הסיפור,
אלה שמבינים את הערך שיש להם להעניק לעולם (ולא רק ללקוחות),

אלה שפועלים על-פי המסרים שלהם, בדרך, ולא רק בהישגים שבה,

ואלה שמציגים על עצמם מה נכנס לחייהם בזכות ההשפעה שלהם לטובה – 

אז אנחנו חייבים להכיר.

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים