Logo

deStory

איך מותגים מתאימים את עצמם למצב?

מתוך ניסיון של שני עשורים בעבודה עם המותגים הגדולים והמובילים, בארץ ובעולם, גדולים וקטנים כאחד, מסחריים ו”אנושיים”, אני רוצה לשתף אתכם בשלוש נקודות שיכולות לעזור לנו להבין איך מותגים פועלים, בשגרה ובחירום, בתקופת קמפיין או במועד חגיגי שראוי לציון.
אם תתמקדו בשלוש הנקודות האלה, ואפילו באחת מהן, אתם תוכלו לראות כבר מחר בבוקר איך הקהל *הרלוונטי אליכם* כבר מתחיל לדבר אתכם, להגיב לכם, ולסמן לכם שהוא *מעריך* את הערך שאתם מעניקים.

נקודה 1: מותגים מחפשים כיצד הם יכולים להיות רלוונטיים לקהל שלהם (ולא כיצד הם יכולים להרוויח מהם)

ברור שמותגים רוצים להרוויח כסף, אבל הם מצליחים לעשות זאת בגלל שיש להם קהל שאוהד אותם, את הערך שלהם ואת הפתרון שלהם. הסיבה שהאהדה הזו בכלל מתקיימת בעולם מסחרי, עסקי וקפיטליסטי, היא שהמותגים *באמת* עסוקים במציאת מענה לצרכים של הקהל שלהם ב”כאן ועכשיו”. מענה לצרכים זה לא המוצר וזה לא קשור לעמוד נחיתה.
מענה לצרכים זה לבדוק איך אנחנו, מי שאנחנו, *כל* מי שאנחנו (האדם שאנחנו = המותג האנושי שאנחנו) יכולים להיות רלוונטיים למה שהקהל שלנו זקוק לו ב”כאן ועכשיו”.
סנו מחזירה ריח של בית למפונים, חברת SURE שמה לעצמה להעלות את המורל, חברת AIG מעניקה פגישות עם פסיכולוג. ברור שלכל אחת מהן יש יעדים עסקיים ואסטרטגיה שיווקית. זה לא סוד ואין שום סיבה שאף אחת מהחברות האלה יתנצלו על כך. אבל “המותג” שהן – לא עסוקות רק בזה. הן עסוקות בחיבור, ברלוונטיות ובהענקת ערך (שהוא גדול יותר מכל מוצר או שירות שהן אי פעם ימכרו) – לקהל שלהם.

נקודה 2: מותגים מדברים *רק* עם הקהל שלהם, ואיתם בלבד (ולא עם אלה שלא יסכימו איתם)

מותגים מזמינים קהל לקחת חלק ב”עולם התוכן שלהם”. לא כולם יאהבו אותו, לא כולם יסכימו איתו, לא כולם שייכים אליו. מותגים, להבדיל מהרבה עסקים שרוצים להשפיע לטובה על העולם אבל עסוקים יותר מדי בשחזור חוויות דחייה מהילדות, מדברים רק לקהל *הרלוונטי* לעולם התוכן הזה, ומי שלא טוב – מוזמן לבקר אצל מותגים אחרים. יש מקום לכולם.
כשמותגים עסוקים בלהראות לקהל *שלהם* ולו בלבד, איזה כיף לקחת חלק ב”עולם התוכן שלהם” (ולא רק במועדון הלקוחות האקסלוסיבי שלהם) – אז הקהל שלהם כבר עושה לבד את העבודה, ומזמין אנשים נוספים לחגיגה.
תחשבו איך הצטרפתם לקהילה בפייסבוק בפעם האחרונה,
מתי נכנסתם לאתר של חברה ששמעתם עליה לראשונה,
מתי הייתם באמצע ויכוח של אנשים סביבכם על איזה מותג יותר טוב…
הכל התחיל – ממישהו שכבר היה בחגיגה בעצמו
ועכשיו הוא “הגיבור” של הסיטואציה מול החברים שלו
כי יש לו *ערך* להעניק בזכות ה-VOICE שהמותג העניק לו בתוכן שלו.
אתם מתחילים להבין את הקסם של סטוריטלינג ומיתוג? איזה כיף 🙂

נקודה 3: מותגים מציעים דרך להתחבר אליהם, שהיא הרבה לפני (ולעיתים לא קשורה בכלל) לרכישה

אין הרבה מה להסביר את הנקודה הזו ברמת המהות, ואם יש אי-הבנה קלה כדאי לקרוא את הכותרת שוב 🙂 אבל בעיקרון, תזכרו, שיש פער גדול בין הרגע הזה שמישהו מכיר אתכם, לבין הרגע שהוא מוכן לבחון אם אתם רלוונטיים למה שהוא צריך או רוצה.
גם אנחנו לא מתחתנים עם אף אחד אחרי דייט ראשון.
גם אנחנו אומרים לעצמנו שמחר נעשה משהו ופתאום עוברת שנה שלא עשינו.
גם אנחנו מתבוננים מהצד על “מותגים אנושיים” אחרים הרבה לפני שאנחנו עושים להם לייק או מגיבים להם, אז בטח ובטח מחליטים להצטרף לניוזלטר שלהם או להגיע למעמד מכירה שלהם.
גם אנחנו,
בדיוק כמו הקהל שלנו,
נמצאים במסע של היכרות,
ובמסע הזה אפשר להישאר בכיף,
גם אם אין מכירה בסופו.
זה כוחו של מותג.
מקווה שעזרתי בשני השקלים שלי לכל מי שרוצה להשפיע לטובה על העולם, אבל לא מבין איך לחבר את זה טוב יותר לערוצי השפע בחייו.
אם יש שאלות, אני פה ❤ #מילהשלאסטרטג

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים