Logo

deStory

מה אומר לכם הביטוי מותג מוביל

מהם הדברים שעולים לכם בראש כשאתם נתקלים ביטוי “מותג מוביל”?

 

 

  1. בעל ערך
    מה שהוא מעניק לקהל שלו גדול הרבה יותר מהמוצר או השירות שהעסק מוכר. תראו כמה פרמיה אנחנו מוכנים לשלם על מחשבים של Apple וכמה חשובים התכנים של Dove להעצמה אישית לנשים רבות.

 

 

  1. מוביל דעה
    לאנשים חשוב מה שיש לו לומר, הוא נוקט עמדה וסוחף אנשים בזכות היציבות וההתמדה שלו בדרך שלו עם הערכים והיעדים שהוא מציב לעצמו. תראו את תגובות הקהל והתקשורת כשמנכ”ל טוויטר, אמזון, או  Virgin מוציאים מילה מהפה.

 

 

  1. סוחף, מעניין
    למותג מוביל יש אישיות כובשת, שגורמת לנו לרצות להקשיב למה שיש לו לומר. ראיתם את הטרפת שהלכה לכם בפיד כשטוני רובינס הגיע לארץ? וכשמדונה התעקשה להעביר מסר באורוויזיון בישראל?

 

 

  1. מוביל קהילה
    זה לא סתם שהוא סוחף, אלא שיש לו עדת “מאמינים”, שמזהים האחד את השני, ומתחברים אחד לשני, רק בזכות האהדה שלהם לאותו מותג (לאותו הרעיון). אם אי פעם יצא לכם לראות אוהדים של קבוצת ספורט, שלא מכירים האחד את השני, אבל מדברים בקול אחד, אז אתם מבינים על מה אני מדבר.

 

 

  1. מעניק להם קול Voice
    וזה אפילו לא רק “עדת מאמינים”, אלא בעצם זה שהמותג בוחר לנקוט עמדה ולרתום קהל סביב הדרך שלו – הקהל שלו מדקלם את המסרים שהוא מעביר. תראו את הוויכוחים הפוליטיים שקורים עם החברים בצד השני של הדעה שלכם: האם אתם אומרים את דעתכם, או שאתם בעצם מדקלמים מסרים של מותג (=רעיון) שאתם מאמינים בו? וכשאתם רבים עם החברים שלכם בארוחת צהריים בעבודה, מה עדיף, פפסי או קולה – בעד ובשם מי אתם באמת מדברים?

 

“למותג מוביל יש אישיות כובשת,
שגורמת לנו לרצות להקשיב למה שיש לו לומר.”

 

  1. מדיה חינמית
    מותג שאנחנו אוהבים מצליח להגיע לקהלים רחבים נוספים בזכות מדיה שהוא לא צריך לשלם עליה מסיבות שונות, החל בהמלצות של לקוחות (אפילו אנשים שמעולם לא קנו או התנסו במוצר שלהם) ועד לכותרות בחדשות. כשמותג מעניק ערך גדול, הרלוונטיות שלו לשיח היומיומי “מנקה” ממנו את הסממנים המסחריים, והוא מרוויח מזה גם ברמת התודעה וגם ברמת ההתעניינות והמכירה.

 

 

  1. עובדים רתומים
    שווה לעקוב אחר מנכ”ל T-Mobile לשעבר, כדי להבין איך הוא גייס קודם כל את העובדים סביב המטרה להביא תקשורת מתקדמת ונגישה להמונים, עד שהם היוו את החלק המרכזי של ההצלחה הכלכלית של החברה. קל לגייס שותפים / בעלי עניין / משקיעים / עובדים כשיש קהל שרתום אחר מסר שהם מאמינים בו, ושהם רואים אותו הלכה למעשה בא לידי ביטוי במנהיג שמוביל את המסר הזה במחוייבות, בהתלהבות ובאותנטיות. עובדים רתומים > שירות טוב יותר > מכירות רבות יותר > הכנסות גדולות יותר.

 

 

  1. רווחיות
    אין מותג שתוכלו לחשוב עליו במושגים של הובלה, השפעה, והשראה – שלא מחובר גם לרווח כספי גבוה. “הפרמיה” שהמותג גובה על הערך שהוא מעניק, מאפשרת לו להגיע לרווחים גבוהים יותר, בזמן קצר יותר, ולאורך זמן.

 

 

 

לא הייתם רוצים להיות מותגים כאלה בדיוק?
הדרך לשם היא אכן לא פשוטה ברמת “הקסם”. אבל, תאמינו או לא, ברגע שתהיו מכוונים לשם מבחינה אסטרטגית (יש כאלה שקוראים לזה “מיינדסט”), אז בהחלט תגיעו לשם הרבה יותר מהר, ותתחילו לראות את כל התוצאות הללו של “מותג מוביל” כבר תוך כדי צעידת הדרך. ואולי צריך לומר את זה הכי תכל’סי שיש: אם תתחילו לפעול ולהתנהג כמו המותג שהייתם רוצים להיות כבר היום, רוב התוצאות הללו יתחילו לקרות כבר בטווח המיידי.

 

 

אז איך מתחילים לבנות אסטרטגיית מותג?
קודם כול, עושים קפה משובח ומוצאים פינה שקטה, עם כמה שפחות הסחות דעת.
שנית, כדאי להבין, לפחות ברמת המהות, מהי אסטרטגיית מותג ואיך היא עוזרת לנו להגיע לתוצאות של השפעה, הובלה ורווחיות (ומה המשמעות של המילים האלה מלכתחילה).
ואז, מומלץ בחום להעביר ל-“מוד שקט” את הטלפון, ולהרשות לעצמכם, לרעיונות שלכם, לחזון שאתם רואים מולכם – קצת מקום וקצת זמן, כדי לראות איך אפשר להגיע לשם, ולא רק לשים את זה על רשימת יעדים שלא מתגשמת אף פעם.

 

 

השאלות שצריך לענות עליהן על מנת להרכיב אסטרטגייה שתעזור לכם להפיץ את הרעיון שלכם, אבל בעיקר תעזור לכם להגדיל את השווי שלכם ככל שתגדילו את הקהל סביב הערך שלכם – הן:

  1. מה הרעיון
  2. מה הסיפור
  3. מה הערך
  4. מיהו הקהל
  5. מהי ההבטחה

 

 

עבור השאלות האלה בדיוק הכנתי עבורכם את ערכת הקפיצה לעס”ק, שכוללת את כל הכלים לחיבור בין סיפור מותג מעורר השראה לבין יעדים עסקיים ותדמיתיים נחשקים. או במילים אחרות: שלב-אחר-שלב לבנות את אסטרטגיית המותג שלכם, אסטרטגיית המותג *שאתם*.
ברור שגם אם תענו על כל השאלות הללו ברצינות – לא ינחת עליכם מותג-על תוך יום אחד מהשמיים.
אבל אתם כן תדעו את הדרך להגיע לשם, הרבה יותר מהר ממה שחשבתם שאפשר, ובחלק מהדברים – באמת כבר ממחר בבוקר.

 

 

אז מה היו לנו כאן?

  • החלטה להיות מוביל, משפיע ורווחי – יש. אם לא, מומלץ לחזור לתחילת הפוסט ולקרוא שוב ;
  • שקט. בחייאת, תאפשרו לכם את זה, אחרת למה כל העבודה הקשה הזו שווה;
  • עיפרון – אם אתם ממש רציניים, אז בטוח יש. גם עט יתקבל בברכה, מומלץ 0.4 נקודות, אבל זה רק אני;
  • להוריד את ערכת הקפיצה לעס”ק אליכם למייל ולבנות שלב-אחר-שלב את אסטרטגיית המותג שלכם סביב העס”ק שלכם: ערך, סיפור, קהל

 

מוכנים לצאת לדרך של השפעה, הובלה ורווחיות?
אז בואו נתחיל להבין, לבנות ולהוציא לפועל את אסטרטגיית המותג שתיקח אתכם לשם.

 

“קבלו את ערכת הקפיצה לעסק ישירות למייל שלכם”

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים