Logo

deStory

מודל החזר השפעה

הרבה מאיתנו, שרוצים להשפיע לטובה על העולם, מאבדים את הדרך לייצר מהרצון הזה ערוצי שפע רווחיים.
הקהל חשוב להם יותר מהכסף.
ההכרה חשובה להם יותר מהכסף.
מחיאות הכפיים והמחמאות חשובות להם יותר מהכסף.

מניסיון של עשרות שיחות עם בעלי עסקים מדי חודש בחמש+ השנים האחרונות, אנשים אומרים שהם רוצים להשפיע, אבל רבים מהם לא מוכנים “לשלם את המחיר” בדרך לשם. להשפיע מבחינתם זה במות ואירועי Sold-Out, לתוכן שמפוצץ את הרשת ולפודקאסט שכל מדינת ישראל מנויה אליו.
וחו”ל, ברור חו”ל.
ראיון עם אופרה וינפרי והרצאת TED ושזה יקרה כבר אתמול.

ואני בעד הדברים האלה, באמת.
אני בעצמי שואף להגיע למקומות האלה.
אבל קצת התבלבלנו עם כוכבי וקולבי אינסטוש עם המושג השפעה, ושכחנו להבין שאין לנו באמת אפשרות להשפיע (לטובה, ובכלל) על חיים של אנשים – מבלי שהם יהיו מוכנים “לשלם את המחיר” עבור השינוי שאנחנו מציעים להם.

במקרה הטוב, אנחנו מעוררי השראה, מובילי דעה ועניין, אבל השפעה אמיתית תקרה רק למשלמים את המחיר, ועל זה רבים מבעלי העסקים שרוצים “להשפיע” – מוכנים לוותר (ואפילו מוותרים הלכה למעשה) – בשם זה שהם רוצים קהל.

החזר השפעה אינסטגרם

בגרף שבתמונה, המושג “החזר השפעה” מציג את זה:
ככל שנגדיל את הקהל שמכיר אותנו, שאוהד אותנו ושמחובר אלינו – ככה אנחנו מגדילים את מספר הלקוחות שמוכן “לשלם מחיר” עבור השינוי שאנחנו מציעים לו.

“לשלם את המחיר” זה הרבה יותר גדול מכסף:

  • לשלם את המחיר, את הכסף הגדול עבור הפתרון והתוצאה (ולא שווי השעה או הייצור);
  • לשלם את המחיר, כלומר אשכרה לעשות שינוי בחיים שלהם ולא רק לתלות את האחריות בנו לשינוי שאמור לבוא מהשמיים (לא משנה אם זאת תכנית ליווי או מחשב יקר של אפל);
  • לשלם את המחיר, ולהיות גאים בתהליך שהם עברו, עד שהם הופכים בעצמם לשגרירים הכי טובים של השינוי ושל מי שעזר להם בו (ראיתם את הפרסום המטורף של אבא חטוב? זה לא באמת בגלל הפרסומות בפיד שלכם)

זה מה שעושים מותגים, אנושיים ומסחריים, גדולים וקטנים כאחד. הם מגדילים את *השווי* שלהם בזכות קהל הולך וגדל סביב *הערך* שלהם. כדאי לקרוא את זה שוב.

וזה הולך בד-בבד עם לקוחות משלמים, בהתחלה בכסף קטן יותר, כדי שהם יהיו הראשונים שייהפכו ל”קהל” האוהד, המעורב והממליץ – שדרכו יגיעו הלקוחות הבאים, שמוכנים לשלם את המחיר, מגיעים מעצמם ומרצון אמיתי לשינוי, ושמשלמים כסף גדול יותר עבור התוצאה הנחשקת שהם מאמינים שהם יקבלו כתוצאה מההשפעה שלנו על חייהם.

לזה אני קורא “החזר השפעה”.
לא הייתם רוצים להיות אלה שרואים את ההחזר הזה מול העיניים?
לא הייתם רוצים לחבר אחת ולתמיד בין היכולת להשפיע ולבין הרצון להרוויח?
לא הייתם רוצים להיות “הפרזנטורים” שמראים לעולם מה הם עושים בחייהם עם הכסף שהם מרוויחים בזכות ההשפעה שלהם לטובה?

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים