Logo

deStory

מי הקהל שלכם?

אם מצאתם את עצמכם עונים לשאלה – מי הקהל שלכם – עם שימוש מרובה ומגומגם במילה “גם” – אז תדעו שאתם לא לבד בדבר שמכשיל כל-כך הרבה עסקים מלראות תוצאות מהפעולות השיווקיות שלהם, ולא משנה אם זה פוסט בפייסבוק, עמוד נחיתה, או תסריט שיחה.
כשאנחנו עונים על השאלה מי הקהל שלנו ב- “גם וגם וגם” – אנחנו גם מקבלים תוצאות של “כמעט וכמעט וכמעט”, כי מרוב שאנחנו מפחדים לפספס קהל שאנחנו יכולים לעזור לו, אף-אחד מהם לא מבין שאנחנו בדיוק בשבילו. וכמו שאנחנו לא נהיה בזוגיות אם מישהו/י שלא בוחרים אותנו, ככה לא נעשה עסקים עם מי שלא באמת מדבר איתנו.

המפתח לבחירת קהל “אוואטר”

המפתח לבחירת קהל “אוואטר” – טמון במילה “בחירה”. הרבה עסקים תקועים בשלב הזה, שהוא השלב הבסיסי ביותר במסע לצמיחה עסקית, והוא “ביסוס קהל”.
ביסוס, מהמילה בסיס, שעליו בכלל יכול לצמוח העסק ביציבות, בעקביות ובהתמדה, מבלי לחזור כל פעם לנקודת ההתחלה בתסכול שמשהו לא עובד, כשבפועל מה שלא עובד זה הרצון שלנו להתאים את עצמנו לכל מי שאנחנו יכולים להתפרנס ממנו.
  • ככה לא מוצאים זוגיות,
  • ככה לא מוצאים עבודה,
  • וככה לא עושים עסקים.
כשאנחנו מהלכים “בין הטיפות” של ה-“גם וגם וגם” – אנחנו בעצם מדברים עם אף-אחד יותר מאשר “קולעים” לכולם. ואז רואים את זה – בתוצאות של המעורבות בפוסטים, בהיענות של ההנעה לפעולה בטופס באתר, ובשיחת המכירה שמרגישה לצד השני שהיא לא באמת פתרה את הבעיות *שלו* (ומבחינתו הבעיות “שלו” הן רק שלו בעולם).
תארו לעצמכם שתענו לעצמכם על השאלה מי הבן/בת זוג המושלמים עבורכם – בתשובה “גברים” או “נשים”. בול אותו דבר עם תיאורים סטטיסטיים, מנוכרים וכלליים שאנחנו רוצים לעצמנו תחת השאלה “מי הקהל שלי” או בתפריט הקמפיין של פייסבוק או גוגל.

“כשאנחנו עונים על השאלה מי הקהל שלנו ב- “גם וגם וגם” –
אנחנו גם מקבלים תוצאות של “כמעט וכמעט וכמעט”,
כי מרוב שאנחנו מפחדים לפספס קהל שאנחנו יכולים לעזור לו,
אף-אחד מהם לא מבין שאנחנו בדיוק בשבילו.”

רוצים לדעת איך *לבחור* את הקהל הנכון עבורכם?
כי אם כן, הכנתי עבורכם סט כלים, שאלות ואפילו הדרכה שעוסקת בזה בדיוק: איך לבחור את הקהל שאנחנו הכי רוצים לעזור לו, לדבר איתו, לעבוד מולו, להשפיע עליו, וכן, למכור לו. זה הכל אותו דבר. אנחנו סוחרים של רעיונות. והדרך של הרעיונות שלנו להפוך למציאות, היא בחירה בקהל שהרעיון, הערך, הסיפור – מדברים אליו ואליו בלבד.

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים