Logo

deStory

מה נדרש ממנהיג

מה שאנחנו חווים כרגע, גדול יותר מכל אסון שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. מה שאנחנו חווים כרגע, כשותפי-גורל ברמה הבסיסית ביותר, במכנה המשותף הרחב ביותר ברמה ששום תסריטאי לא יכול היה לאחד בינינו ברגע אחד – זה משבר הנהגתי.

אין לאף אחד, ולאף אחת מאיתנו, לא משנה מה דעתנו על המהפכה המשפטית או תהליך השלום – אין לאף אחד מאיתנו על מי להסתכל, עם מי לדבר, למי להקשיב, ממי לקבל תשובות, מי אמור לספק הנחיות, מי אמור להסביר מה לעשות, לאן אנחנו הולכים מכאן…

משבר הנהגתי הוא משבר תודעתי, משבר כלכלי, משבר חברתי, משבר משטרי, משבר פסיכולוגי.
זה תופש את המוח של כל אחת ואחד מאיתנו באימה. התגובה הראשונה והטבעית לסיטואציה שכזו היא קודם כל שיתוק מערכות. כאילו וכל תא בגוף שלנו מזהה לחלוטין עם מה שקורה במסך ומסרב להאמין. מסרב לתפוש שהרע ביותר קורה כרגע בשידור חי, ואין אפשרות להעביר לערוץ אחר.
אין ערוץ אחר.

וכן, אני יודע שהמשפט “משבר הוא גם הזדמנות” יוצר לעיתים קרובות (אפילו בשגרה) תחושת הקאה ואלרגיה של ציניות, ובכל זאת, אני רוצה להציע אותו לכל מי שאני באופן אישי מכיר בשש השנים האחרונות מאז שיצאתי לעצמאות. ואתם יודעים על מי אני מדבר. אתם אלה שקוראים את הטקסט הזה ולא עברה בכם לרגע הרגע התחושה שהטקסטים שלי ארוכים מדי. ההזדמנות כאן היא להיות המנהיגים שדיברתם איתי שאתם רוצים להיות.

 

 

עד עכשיו זאת הייתה התיאוריה. הקורונה הייתה רק נקודת הפתיחה. עכשיו זה ה”מאני-טיים” של להוציא את המנהיגים שאתם, המנהיגים שבכם, המנהיגים שהחברה השבורה שלנו זקוקה להם כל כך.

כל אחד ואחת מאיתנו,
תתמקדו כל יום רק בשאלה אחת.
לא משנה מה המסך מספר לכם, לא משנה כמה המספר יעלה, לא משנה כמה חזיתות כלכליות / בטחוניות / מדיניות יתנגשו בכותרות אדומות על רקע של מובילי דעה חמורי סבר. לא משנה מה.

השאלה היחידה שתנחה אתכם היא:
איך אני יכול, איך אני יכולה היום
להיות *יותר* מושיט יד לעזרה
רק כדי להיות *פחות* פושט יד לעזרה.

זהו.
שאלה אחת.
ואתם תגלו לבד,
כמה מנהיגים אתם כבר,
בתוך ואקום משוגע של אנשים שצמאים לאחד כמוכם בדיוק,
כי משבר, הוא הזדמנות, לפגוש את מי שאתה באמת. #BEinspiring

*הוידאו מתוך פרק הבכורה של “עד הפרק הבא” ששודר ב-7/11/23 ב- הרדיו החברתי הראשון, תחת הנושא – “מה נדרש ממנהיג”.

אהבתם? איזה כיף! אפשר גם לשתף :)

מאמרים נוספים